fredag 3 december 2010

Förändringar

Förändringar kan vara både positiva och negativa. Vi har beslutat att förändra lite till jul med färger och möbler. Det ska bli intressant och se hur resultatet blir. Jag ska få en ny kollega på jobbet (...igen) eftersom min kollega ska få barn, jag undrar vem det blir.
Men en av de största förändringarna blir väl att Rakel som har bott hos oss nu i 2,5 år ska flytta. Hon ska göra praktik utomlands och sedan är hon färdig med sin utbildning. Vi vet vad vi ska göra med hennes rum, det kommer bli vårt TV-rum, men det känns konstigt att se henne tömma rummet. Naturligtvis är jag glad för hennes skull men jag kommer sakna att ha henne här, det kommer bli tomt. /Rebecca
***
(Changes can be good or bad. We´ve decided to change some colors and furnitures for christmas. It´s going to be interesting to see the result. I´m getting a new collegue at work (...again) since my collegue is having a baby, I wonder who it will be.
One of the biggest changes is that Rakel who has been living with us for 2,5 years is moving out. She´s going to do an intership and then she´s done with school. We know what to do whith her room, it´s going to be our TV-room, but it feels wierd to see her empty the room. Of course I´m happy for her but m going to miss her here, it´s going to be empty. /Rebecca


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar