torsdag 3 mars 2011

En tankeställare

Jag (C-J) pratade med en god vän i helgen som har gått igenom en skilsmässa.
Han påminde om att det är först när man förlorar någon som man inser vad man går miste om.
Han sa vidare att det är inte de stora sakerna/bristerna som förstör utan de små vardagliga saker,
det som man kan missa, som leder till det stora.

I 2 Nephi i Mormons Bok står det att Lucifer leder dem (själarna) varsamt ned till helvetet. (2 Nephi 28:21) Viktigt att ta vara på varandra och värna om varandra och ge komplimanger och uppmärksamhet
även i det lilla vardagliga.

Jag älskar min hustru och är oändligt tacksam för henne och hennes kärlek till mig ger mig
 den styrka jag behöver för att klara av vardagen.
Såklart älskar jag min son också och än så länge är det inte fullt så pinsamt för honom
att man finns för honom.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar