torsdag 22 november 2012

Studier

I början av veckan2012-11-21 12.40.15 var vi sjuka hela familjen. Det blev mycket sömn, tv-tittande och annat som inte krävde så mycket ansträngning. Men igår mådde vi lite bättre allihopa så det blev lite städning och tvättning gjort. Vi passade också på att studera lite. C-J började plugga inför en hemtenta, jag läste ifatt det jag missade när jag inte var i skolan och Ludvig pluggade inför ett prov i svenska han ska ha nästa vecka.

Hade någon kommit in i vårt finrum just då skulle de se oss djupt försjunkna i våra böcker.2012-11-21 12.40.23

Under den korta tid jag har studerat har jag lärt mig känna större och större tacksamhet för att vi bor i ett land med skolor för våra barn och möjlighet att studera som vuxen. Det är en stor välsignelse att kunna utbilda sig och utvecklas.

Vi har det bra i Sverige!

                                    2012-11-21 12.41.35

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar