tisdag 22 januari 2013

Babyafton

I helgen har jag varit i Stockholm. Det var babyafton för min lillasyster Hanna i fredags. Rakel och jag turades om att köra från Jönköping till Stockholm och jag kan nu med stolthet säga att jag har kört i Stockholm och då även i rusningstrafik (även om rusningstrafik innebär att det står nästan stilla). 

Hanna fick många fina presenter och inga dubbletter. Av oss systrar och svägerska fick hon badbalja med badleksaker och badolja. Mamma har klätt om en gammal barnvagn från 50-talet som Hanna fick nu på babyaftonen.

2013-01-18 21.41.47

I lördags var vi på bio och såg Les Misérables. Den var bra men lång, lite för lång tyckte jag. Efteråt åkte vi hem till Hanna och Alexander och åt middag och hjälpte Hanna organisera alla babykläder. Hon packade också väskan så nu kan Gunnar komma när han vill.

2013-01-19 16.40.53

När vi kom hem till Miriam (som vi bodde hos) på lördagskvällen satt vi och pratade till kl.23.30. Vi pratade om allt möjligt. Det var mysigt att sitta där med mamma och systrar och bara umgås.

Vi åkte tillbaka till Jönköping i Söndags och igår åkte jag hem till Helsingborg. När jag kom hem fanns det en liten häsning på badrumsspegeln. Jag har haft en härlig helg med mina systrar och min mamma men samtidigt var det skönt att komma hem och krama om mannen och sonen.

              2013-01-21 10.36.12             2013-01-21 15.08.38

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar