måndag 25 januari 2010

Om jag vann en miljon...

Varje vecka har Ludvig en friskrivningsläxa. Då ska han skriva minst två sidor i sin skrivbok och hans fröken har givit ett speciellt ämne. Denna vecka var ämnet: Om jag vann en miljon. Detta är vad han skrev: Om jag vann en miljon kronro skulle jag skänka ungefär 15000 kr till barncancerfonden och till Haiti. Sen skulle jag nog ge lite till mamma och pappa så att dom kan betala allt sånt som behöver betalas. Efter det skulle jag köpa en massa Star Wars Lego. Sen skulle jag bjuda klassen på en resa till Argentina. Där skulle vi sola, fiska, snorkla, äta glass och ha det roligt. När vi har kommit hem skulle jag lägga pengarna på ett hemligt ställe och spara. När jag blir äldre tar jag fram pengarna och skaffar körkort, köper en liten Bubbla, flyttar hemifrån, köper en fin villa och skaffar en familj. När barnen blir 8 - 9 år kommer jag säkert vara så snäll att jag köper rätt så mycket åt dom. Sen när det är lite pengar kvar tar jag det till skulder och sånt. När barnen blir 10 kommer dom säkert få den här frågan också. Då kommer dom fråga mej om jag fick den här frågan och vad jag skrev. Då säger jag bara att jag fick som jag ville. Det är vad jag tror kommer hända om jag vann en miljon.
SLUT
***
(Ludvig gets a writing homework every week. He has to write at least 2 pages in his book and his teacher gives a special subject. This week the subject was: If I would win a milion. This is what he wrote: If I would win one milion I would give about 15000 to childrens cancer foundation and to Haiti. Then I would probably give some money to mom and dad so they could pay things that needs to be payed. After that I would buy alot of Star War Legos. Then I would buy a trip to Argentina for the whole class. We would be tanning, fishing, eat ice cream and have fun. When we return home I would put the money in a secret place and save them. When I get older I would take the money and get a drivers licens, buy a small Beatle, move to my own place, buy a nice house and get a family. When my kids are about 8 - 9 years old I´ll probably be kind and buy them a lot of stuff. then when there is a little money left I would use it for debts and stuff. When the kids are 10 they will probably get this question as well and they will ask me if I got this question and what I wrote. I will just tell them I got what I wanted. This is what I think will happen if I would win a milion.
THE END)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar