lördag 24 oktober 2009

Varför beter sig folk som de gör?

Vi var på Väla stormarknad (tillsammans med halva Helsingborg). Ludvig och jag satt utanför en butik och väntade på Rebecca. Det gick förbi 2 par och männen fjantade sig rejält. Ludvig lutade sig mot mig och frågade: Vad är det för fel på dem? Utan att tänka mig för sa jag: De är danskar! Aha, då förstår jag, sa Ludvig med ett stort leende. Han har en underbar humor och är snabbtänkt. Det finns alltid en bra förklaring till människors beteende, nyktra eller fulla. (De var dock nyktra)
***
(We were at Väla Mall (with half of Helsingborg population). Ludvig and I were sitting outside a shop waiting for Rebecca. 2 couples passed us and the men were fooling around, big time. Ludvig leaned towards me and asked: What´s wrong with them? I replied without thinking: They are danish! Aha, I see, Ludvig said with a big smile. He has a wonderful humor and is smart. There is always a good explanation for peoples behavor, sober or drunk. (They were sober))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar