fredag 18 maj 2012

Havet

Innan jag flyttade till Helsingborg tänkte jag att allt vatten är likadant. I Jönköping har vi Vättern och det tycker jag är underbart. Att stå uppe i stadsparken och se utsikten över Jönköping och Vättern är helt fantastiskt.spegelblankt

När vi flyttade hit till Helsingborg upptäckte jag att vatten är olika. En sjö och havet är inte samma sak. I början tyckte jag att havet luktade illa (eller det kanske var tången) och jag tyckte inte om att bada i saltvattnet tillsammans med maneterna.

Nu 9 år senare älskar jag havet. Jag har möjlighet att ta promenader på stranden när jag har rast och det är riktigt härligt, även när det är dåligt väder. Havet är så mäktigt. Ena stunden ligger det alldeles spegelblankt och nästa stund slår vågorna mot stranden med ett öronbedövande ljud. Jag tycker till och med att havet luktar gott nu.

Jag hoppas att jag alltid kommer bo i närheten av vatten. Vatten ger verkligen liv!

             båt        issolnedgång       kullaberg        svan           stenar      vågor       sundet

1 kommentar:

  1. Kan inget annat än att hålla med. Vackra bilder du har tagit också!

    SvaraRadera