tisdag 22 maj 2012

Ljuva sommarkväll

syrener

 

Idag har det varit riktigt varmt, upp emot 28o alltså riktig sommar. Själv tycker jag att det är lite jobbigt när det är för varmt men jag ska inte klaga det har ju inte varit någon direkt värme tidigare i vår.

Det jag tycker bäst om med dessa varma dagar är kvällarna. Det är riktigt behagligt, det är sådär lagom ljummet. Sådana här kvällar får mig att längta till semestern då man kan sitta uppe och njuta och inte behöva tänka på att man ska upp tidigt nästa morgon för att åka till jobbet.

Nu blommar syrenen också och den doftar så ljuvligt. Vi går förbi en stor syrenbuske när vi har parkerat bilen i garaget och jag stannar alltid till och doftar lite på de lila blommorna.

Det är härligt när naturen slår ut i blom och förbereder för sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar